Zdrowy Przedszkolak To Szczęśliwy Przedszkolak
W ramach realizowanej INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ-
,,ZDROWY PRZEDSZKOLAK TO SZCZĘŚLIWY PRZEDSZKOLAK” ,
dzieci z grupy III " Motylki "
w październiku zrealizowały następujące zadania:
-zorganizowały w przedszkolu wystawę kukiełek warzywno-owocowych,
-zapoznały się z różnorodnymi warzywami i ich wartościami odżywczymi oraz zostały
zachęcone do częstego spożywania owoców i warzyw,
-integracyjnie z grupą III zostało zorganizowane spotkanie z paniami kucharkami z naszego
przedszkola, które wspólnie z dziećmi wykonały pyszne muffinki,
- został zorganizowany dzień przetworów (sok owocowy)
- dzieci zostały zapoznane z pojęciem „ BIO”, „ witaminy”, „ składniki mineralne”,
z konsekwencjami spożywania produktów nieświeżych i popsutych oraz skutkami łakomstwa,
-przedszkolaki zostały zachęcone do spożywania wody, unikania napojów słodzonych oraz
słodyczy,
- nauczyły się przestrzeganie zasad bezpieczeństwa przy posiłku (bezpieczne posługiwanie się
sztućcami),
-zostały zapoznane z bezpiecznym i kulturalnym zachowaniem przy stole” – savoir-vivre
w pigułce
- zostało zorganizowane „Święto Dyni”, (zdjęcia w zakładce grupy III „Motylki”)
Powyższe działania miały na celu nauczyć dzieci:
- kulturalnego zachowania się podczas posiłku,
- rozumienia znaczenia umiaru w jedzeniu słodyczy,
- rozumienia i stosowania w praktyce zasad zdrowego odżywiania,
- zapoznania z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy,
- wezwać służby ratownicze na miejsce wypadku,
- w sposób zrozumiały i komunikatywny przedstawiać fakty,
- dbać o swoje zdrowie, orientować się w zasadach zdrowego żywienia.
---------------------------------------------------------------------------------------
W ramach realizowanej INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ- ,,ZDROWY PRZEDSZKOLAK, TO SZCZĘŚLIWY PRZEDSZKOLAK”, dzieci z grupy VII-Stokrotki w październiku zrealizowały następujące zadania:
-zorganizowały w przedszkolu wystawę kukiełek warzywno-owocowych,
-zapoznały się z różnorodnymi warzywami i ich wartościami odżywczymi oraz zostały zachęcone do częstego spożywania owoców i warzyw,
-integracyjnie z grupą III zostało zorganizowane spotkanie z paniami kucharkami z naszego przedszkola, które wspólnie z dziećmi wykonały pyszne muffinki,
- został zorganizowany dzień przetworów ( sałatka i sok owocowy z wykorzystaniem potrzebnego sprzętu AGD),
- dzieci zostały zapoznane z pojęciem „ BIO”, „ witaminy”, „ składniki mineralne”, z konsekwencjami spożywania produktów nieświeżych i popsutych oraz skutkami łakomstwa,
-przedszkolaki zostały zachęcone do spożywania wody, unikania napojów słodzonych oraz słodyczy,
- nauczyły się przestrzeganie zasad bezpieczeństwa przy posiłku (bezpieczne posługiwanie się sztućcami),
-zostały zapoznane z bezpiecznym i kulturalnym zachowaniem przy stole” – savoir-vivre w pigułce - zostało zorganizowane „Święto Dyni”, (zapoznanie dzieci z wartościami odżywczymi dyni).
Powyższe działania miały na celu nauczyć dziecko:
- kulturalnego zachowania się podczas posiłku,
- rozumienia znaczenia umiaru w jedzeniu słodyczy,
- rozumienia i stosowania w praktyce zasad zdrowego odżywiania,
- zapoznania z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy,
- wezwać służby ratownicze na miejsce wypadku,
- w sposób zrozumiały i komunikatywny przedstawiać fakty,
- dbać o swoje zdrowie, orientować się w zasadach zdrowego żywienia.
- Zdjęcia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
ŚWIĘTO DYNI W GRUPIE VII-STOKROTKI
„Rośnie dynia wprost do słońca.
Rośnie, rośnie, wciąż, bez końca.
Rośnie non-stop. Rośnie co dzień.
Już największa jest w ogrodzie…..”
W środę 30 października w ramach realizowanej INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ - ,,ZDROWY PRZEDSZKOLAK TO SZCZĘŚLIWY PRZEDSZKOLAK", obchodziliśmy w naszej grupie „Święto Dyni”. Jest to jedno z najbardziej kolorowych, wesołych, jak również zdrowych świąt obchodzonych w przedszkolach w całej Polsce! Jest też okazją do wspólnej zabawy, pełnej pomarańczowego koloru, poznawania smaków i zapachów oraz rozwijających zabaw, które na długo zapadają w pamięci dzieci. Tego dnia przynieśliśmy do przedszkola dynie i ubraliśmy się na kolor pomarańczowy. Przedszkolaki zdobyły cenne informacje na temat dyni i jej właściwości odżywczych. Odbyły się zabawy, a także dyniowe zawody. Zobaczyliśmy, co kryje się w środku dyni oraz pod jaką postacią można ją spożywać. Dynia była także inspiracją do pracy plastycznej. Tego dnia dzieci dekorowały wcześniej upieczone ciasteczka w kształcie dyni, które zabrały do domu. Niemałą atrakcją okazała się też foto-ścianka, na której uwieczniony został ten super dzień. W tym dniu każde dziecko otrzymało pamiątkowy medal za uczestnictwo oraz dyniowy balon.
Dzień ten przyniósł wiele wrażeń, możliwości odkrywania oraz zabawy.
----------------------------------------------------------------------------------------
W ramach INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ ,,ZDROWY PRZEDSZKOLAK TO SZCZĘŚLIWY PRZEDSZKOLAK” dzieci z grupy III MOTYLKI w miesiącu
wrześniu zrealizowały następujące zadania:
- wykonały ,,Kodeks przedszkolaka”, który omówiony został w grupie i będzie przestrzegany w roku
szkolnym 2024/2025,
- dzieci rozmawiały nt. zdrowia psychicznego i emocji oraz utworzyły ,,Kącik emocji”, w ramach
którego dzieci wyrażają swoje emocje,
- odbyło się spotkanie z funkcjonariuszami z Komendy Powiatowej Policji w Sanoku, podczas którego
przedszkolaki dowiedziały się o specyfice wykonywanego zawodu policjanta, oraz zdobyły
wiedzę na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym i sytuacjach zagrażających życiu,
- poznały przepisy i znaki drogowe,
- nauczyły się rutyny prawidłowego mycia i wycierania rąk,
- zrozumiały, dlaczego należy dbać o higienę całego ciała,
- zrozumiały zakaz korzystania z cudzego grzebienia i obuwia,
Takie działania miały na celu:
- nauczyć dzieci przestrzegania zasad panujących w grupie,
- zdobyć wiedzę na temat zawodu policjanta i bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz w sytuacjach
zagrażających życiu,
- nauczyć wyrażania swoich emocji,
- zdobyć wiedzę na temat zdrowego i higienicznego stylu życia,
------------------------------------------------------------------------------------------------------
W ramach INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ ,,ZDROWY PRZEDSZKOLAK TO SZCZĘŚLIWY PRZEDSZKOLAK”dzieci z grupy VII-Stokrotki w miesiącu wrześniu zrealizowały następujące zadania:
- wykonały ,,Kodeks przedszkolaka”, który omówiony został w grupie i będzie przestrzegany w roku
szkolnym 2024/2025,
- został utworzony ,,Kącik emocji”, w ramach którego dzieci wyrażają swoje emocje,
- odbyło się spotkanie z funkcjonariuszami z Komendy Powiatowej Policji w Sanoku. Podczas
spotkania przedszkolaki dowiedziały się o specyfice wykonywanego zawodu policjanta, oraz zdobyły
wiedzę na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym i sytuacjach zagrażających życiu,
- poznały przepisy i znaki drogowe,
- nauczyły się nawyku prawidłowego mycia i wycierania rąk,
- zrozumiały, dlaczego należy dbać o higienę całego ciała,
- zrozumiały zakaz korzystania z cudzego grzebienia i obuwia,
- odbył się ,,Światowy Dzień Jabłka”- popularyzowanie zalet tego owocu,
Powyższe działania miały na celu:
- nauczyć dzieci przestrzegania zasad panujących w grupie,
- zdobyć wiedzę na temat zawodu policjanta i bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz w sytuacjach
zagrażających życiu,
- nauczyć wyrażania swoich emocji,
- zdobyć wiedzę na temat zdrowego i higienicznego stylu życia,
- dowiedzieć się o różnych odmianach jabłek i ich wartościach odżywczych.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z ZAKRESU EDUKACJI ZDROWOTNEJ
W PRZEDSZKOLU
,,ZDROWY PRZEDSZKOLAK TO SZCZĘŚLIWY PRZEDSZKOLAK”
Wg definicji WHO, zdrowie to nie tylko nieobecność choroby i niedołęstwa, ale stan dobrego fizycznego, psychicznego i społecznego samopoczucia. Inne definicje rozszerzają tę definicję dodając do niej informację, że to również zdolność człowieka do adaptacji oraz do pełnienia ról społecznych. Przedszkole ma nieoceniony wpływ na kształtowanie się postaw prozdrowotnych i dlatego niezmiernie ważne jest to, co oferuje dziecku w zakresie edukacji zdrowotnej. Podejmowane w przedszkolach działania powinny więc wzbogacić wiedzę wychowanków w informacje dotyczące zdrowia, nawyków higienicznych. Dobry stan zdrowia dziecka jest niezbędnym warunkiem prawidłowego funkcjonowania w środowisku społecznym. Należy zatem dzieciom stworzyć okazje do kształtowania postaw i wartości, które ułatwią im dokonywanie wyborów, mających znaczenie dla ich życia. Edukacja zdrowotna w wieku przedszkolnym powinna być łącznikiem pomiędzy wiedzą i doświadczeniem dziecka wyniesionym z domu, a tym co powinno znać i umieć oraz zrozumieć, kiedy wkroczy w dorosłe życie. Swoim zakresem obejmuje profilaktykę wraz z edukacją prozdrowotną oraz kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia, higieny i sprawności ruchowej. Oprócz zamierzonych działań dydaktyczno– wychowawczych równie ważne są „sytuacje zdrowotne” w przedszkolu, w których nauczyciel jest wzorcem. Dużą rolę odgrywa środowisko przedszkolne i lokalne oraz specjaliści zapraszani do placówki. Wszystkie działania podejmowane w przedszkolu muszą być wspierane przez rodzinę dziecka, inaczej bowiem przekazywana wiedza jest niewiarygodna. Dlatego warunkiem prawidłowego przebiegu edukacji zdrowotnej jest współdziałanie rodziców i nauczycieli. Zadaniem rodziców i nauczycieli jest tworzenie pozytywnych wzorców. To między innymi dzięki ich zachowaniom zdrowotnym dziecko ma możliwość dokonywania samodzielnych
wyborów w sferze żywienia, sposobu spędzania czasu, aktywności fizycznej. Współpraca powinna obejmować wspólne działania mające na celu preferowanie przez dziecko zdrowego stylu życia.
W roku szkolnym 2024/2025 w SPP1 w Sanoku została wprowadzona INNOWACJA PEDAGOGICZNA pt,, ZDROWY PRZEDSZKOLAK TO SZCZĘŚLIWY PRZEDSZKOLAK”.
Innowacją zostały objęte dzieci z grupy III- Motylki i VII Stokrotki. Poszczególne zadania i cele innowacji, będą realizowane od września do czerwca bieżącego roku szkolnego. Informacje z realizacji i przebiegu danej innowacji będą umieszczane na stronie internetowej przedszkola w zakładce -,,Projekty” i w zakładce poszczególnych grup biorących czynny udział w tejże Innowacji Pedagogicznej.